خدمات پزشکی پرستاری آزمایشگاهی بالینی در منزل

مراقبت ویژه و پشتیبانی 24 ساعته در منزل

مراقبت ویژه و پشتیبانی 24 ساعته در منزل شهریار
فهرست مطالب

مراقبت ویژه و پشتیبانی 24 ساعته در منزل به چه صورت است؟ در گذشته های نه چندان دور راهی برای اعزام پرستار به منزل وجود نداشت و برای انجام ساده ترین فعالیت های پزشکی و پرستاری مجبور بودید به مراکز درمانی مراجعه کنید و همیشه با اتلاف وقت زیادی به دلیل افزایش بیماری ها مواجه بودید. جمعیت در بسیاری از کشورها، پرستاران به خانه فرستاده می شوند تا برای بیمارانی که به دلیل بیماری، آسیب یا گاهی کهولت نیاز به مراقبت ویژه دارند، مراقبت کنند.

پرستاران به طور ویژه آموزش دیده اند و می توانند خدماتی مانند تزریق دارو، پانسمان زخم یا تغییر تورم، تعویض کاتتر، تعویض وسیله پزشکی و حمایت روانی از بیماران در منزل ارائه دهند. در حال حاضر گروه های مختلفی در کشور تحت عنوان مراکز ارائه خدمات پرستاری در منازل یا اعزام پرستار در منازل وجود دارند که زیر نظر وزارت بهداشت فعالیت خود را انجام می دهند و از نظر ارائه تفاوتی ندارند.

تعداد مراکز معتبر پرستاری در منزل در حال حاضر در ایران بسیار زیاد است. بیمارستان مجازی ارمغان یکی از 10 مجموعه برتر کشور است که خدمات ویژه پرستاری در منزل را در اسرع وقت از شرکت های خدمات پرستاری در منزل ارائه می دهد. اگر به سایر خدمات پزشکی و پرستاری از جمله ویزیت پزشک در منزل نیاز دارید، ما همیشه همراه شما هستیم. می توانید به صورت آنلاین یا تلفنی درخواست اعزام پرستار به منزل خود را ثبت کنید. اعزام پرستار در منزل به صورت 24 ساعته توسط ارمغان انجام می شود.

مراقبت های ویژه در منزل

تنظیم ICU در خانه به تجهیزات پزشکی پیشرفته نیاز دارد و این تجهیزات ممکن است برای هر بیمار متفاوت باشد. با این حال، در بسیاری از شرایط، خدمات مراقبت ویژه در خانه ممکن است مقرون به صرفه تر باشد. بیماری هایی که ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه در خانه داشته باشند عبارتند از سپسیس، آسیب مغزی تروماتیک، شوک، سکته مغزی، پارگی آنوریسم مغزی، ترومای حاد، مراقبت های ویژه پس از عمل، مراقبت های ویژه مرتبط با سرطان، نارسایی قلبی و نارسایی تنفسی (ریه).

مراقبت ویژه چیست؟

مراقبت ویژه چیست؟

واحدهای مراقبت ویژه (ICU) واحدهای تخصصی هستند که درمان و نظارت را برای افراد دارای مشکلات سلامت خاص ارائه می کنند. متخصصان مراقبت های بهداشتی آموزش دیده اند و تجهیزات ویژه ای برای نظارت و مراقبت و پیچیدگی های خود دارند.

بخش مراقبت های ویژه از افرادی مراقبت می کند که دارای شرایط خاصی مانند جراحات یا بیماری های خاص هستند که مراقبت های معمول برای آنها کافی نبوده است. بخش مراقبت های ویژه جایی است که بیماران به صورت شبانه روزی تحت نظارت و مراقبت قرار می گیرند. تفاوت آن با سایر بخش های بیمارستان در این است که:

  • ICU شامل مراقبت های 24 ساعته است که توسط یک تیم مجهز و ماهر آموزش دیده ارائه می شود.
  • بخش مراقبت های ویژه دارای تخت های کمتر و تجهیزات بیشتری برای نظارت و مراقبت از بیماران بدحال است.
  • بازدیدکنندگان کمتری اجازه ورود به این بخش را دارند.

ارائه خدمات پرستاری ۲۴ ساعته

خدمات پرستاری در منزل شامل پرستاری و مراقبت های بهداشتی می باشد. خدمات پرستاری و مراقبت در منزل معمولاً بسیار کمتر از مراکز پزشکی، بیمارستان ها و خانه های سالمندان است. این بدان معناست که به اندازه مراقبت های پزشکی ارائه شده در بیمارستان یا خانه سالمندان موثر است. خدمات پرستاری در منزل را به صورت 24 ساعته ارائه می دهد و در عین حال شفقت بیشتری را به بیمار ارائه می دهد. حضور اعضای خانواده و دلسوزی بیشتر برای بیمار، حالت عاطفی خاصی را برای بیمار و خانواده اش ایجاد می کند.

برای استخدام پرستار در منزل به صورت 24 ساعته می توانید در هر ساعت از شبانه روز با مرکز ارمغان تماس بگیرید و درخواست خود را ثبت کنید. تیم ما در اسرع وقت به درخواست شما رسیدگی خواهد کرد. با توجه به نیاز شما یک فرد واجد شرایط و متخصص را به محل اقامت شما اعزام می کنند. از جمله خدمات ارائه شده توسط مرکز ارمغان می توان به: پرستار در منزل، فیزیوتراپی و سونوگرافی در منزل، پانسمان و تزریق در منزل، ارجاع پزشک و … اشاره کرد.

بیماری های رایجی که ممکن است نیاز به مراقبت های ویژه داشته باشند؟

در اینجا لیستی از برخی از شرایط رایجی که ممکن است نیاز به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه داشته باشند آورده شده است:

  • سپسیس
  • آسیب تروماتیک مغز
  • شوک
  • سکته
  • پارگی آنوریسم مغزی
  • ترومای حاد
  • مراقبت‌های ویژه بعد از عمل
  • مراقبت‌های ویژه مرتبط با سرطان
  • نارسایی قلبی
  • نارسایی تنفسی (ریه)

وظایف پرستار مراقبت ویژه و پشتیبانی 24 ساعته در منزل

  • کمک به تحرک، ماساژ و جلوگیری از ایجاد زخم بستر
  • داشتن برنامه و مصرف صحیح و دقیق دارو
  • تنظیم ساعت خواب
  • صحبت کردن با سالمند
  • کنترل رژیم غذایی سالمند
  • انجام تزریقات و پانسمان در صورت نیاز
  • بررسی فشار خون، قند خون و …

ارائه اقدامات تشخیصی اولیه در منزل

امروزه با توجه به شیوع بالای بیماری های عفونی مانند کرونا و مرگ و میر ناشی از آن، ازدحام بیش از حد بیمارستان ها و درمانگاه ها، اتلاف وقت و پول برای گرفتن قرار ملاقات و انتظار برای دریافت خدمات، ناتوانی در جابجایی و همراهی بیماران و غیره، برای بهبود رفاه بیماران و همراهان، اکثر افراد ترجیح می دهند خدمات درمانی و درمانی را در منازل خود دریافت کنند.

یکی از خدمات اساسی که هر بیماری ممکن است به آن نیاز داشته باشد، روش های تشخیصی است. در واقع اقدامات تشخیصی یکی از اولین گام ها در درمان بیمار است. بررسی سطح هوشیاری؛ فشار خون، ضربان قلب؛ دمای بدن؛ تنفس و… به تشخیص بهتر بیماری و انتخاب نوع درمان کمک می کند.

پرستار به منزل شما می آید و تمام موارد فوق را بررسی می کند. اگر بیماری حاد نباشد، او نسخه لازم را تجویز می کند و پس از چند روز برای بررسی وضعیت بیمار به خانه برمی گردد و این روند تا پایان درمان ادامه دارد.

چه زمانی به مراقبت ویژه نیاز است؟

اگر فردی به شدت بیمار باشد و نیاز به درمان شدید و نظارت دقیق داشته باشد و یا اینکه تحت عمل جراحی قرار گرفته و مراقبت های ویژه می تواند به بهبودی او کمک کند، در این موارد به مراقبت های ویژه نیاز است. اکثر افرادی که در بخش مراقبت های ویژه بستری می شوند با یک یا چند قسمت از بدن خود مشکل دارند. برای مثال، ممکن است بدون کمک نتوانند نفس بکشند.

شرایط و موقعیت های مختلفی وجود دارد که ممکن است به این معنی باشد که فرد به مراقبت ویژه نیاز دارد.

برخی از علل رایج عبارتند از:

  • تصادف جراحات جدی: مانند تصادف رانندگی، آسیب شدید به سر، سقوط جدی یا سوختگی شدید.
  • یک بیماری جدی کوتاه مدت یا مزمن: مانند حمله قلبی یا سکته مغزی.
  • عفونت شدید: مانند سپسیس یا پنومونی شدید.
  • جراحی بزرگ: ممکن است بخشی برنامه ریزی شده از بهبودی یا یک عمل اورژانسی در صورت بروز عوارض باشد.
  • اگر نوزاد نارس یا با یک بیماری جدی متولد شده باشد. آنها در یک واحد مراقبت های ویژه ویژه که برای نوزادان طراحی شده است، مراقبت می شوند که به آن بخش مراقبت های ویژه نوزادان یا NICU می گویند.

مراقبت ویژه شامل چه مواردی می شود؟

بیماران در بخش مراقبت های ویژه توسط تیمی از کارکنان مراقبت می شوند و از طریق لوله ها، سیم ها و کابل های متعدد به تجهیزات متصل می شوند. معمولاً به ازای هر 1 یا 2 بیمار 1 پرستار ICU وجود دارد. از این تجهیزات برای نظارت بر وضعیت سلامت بیماران و حفظ عملکرد بدن آنها تا زمان بهبودی استفاده می شود.

تجهیزات قابل استفاده در بخش مراقبت های ویژه عبارتند از:

  • ونتیلاتور: وسیله ای است که به تنفس کمک می کند. یک لوله در دهان، بینی یا از طریق یک برش کوچک در گلو (تراکئوستومی) قرار می گیرد.
  • تجهیزات مانیتورینگ: برای اندازه گیری عملکردهای مهم بدن مانند ضربان قلب، فشار خون و سطح اکسیژن خون استفاده می شود.
  • خطوط و پمپ های IV: لوله هایی که در ورید (به صورت داخل وریدی) قرار می گیرند تا مایعات، تغذیه و داروها را تامین کنند.
  • لوله های تغذیه: لوله هایی که در بینی، از طریق یک برش کوچک در شکم، یا در صورتی که فرد نتواند به طور معمول غذا بخورد، وارد رگ می شود.
  • درن ها و کاتترها: درن ها لوله هایی هستند که برای حذف هرگونه خون یا مایع از بدن استفاده می شوند. کاتترها لوله های نازکی هستند که برای تخلیه ادرار به مثانه وارد می شوند.

فردی که در بخش مراقبت‌های ویژه است اغلب مسکن‌ها و داروهایی مصرف می‌کند که او را خواب‌آلود می‌کند، زیرا برخی از تجهیزات مورد استفاده ممکن است ناراحت کننده باشند.

چرا مراقبت های ویژه در منزل مهم است؟

چرا مراقبت های ویژه در منزل مهم است؟

  • مقرون به صرفه: میانگین هزینه روزانه برای ICU بیمارستان بسیار بالاتر از یک ICU کاملاً کاربردی در خانه است.
  • مراقبت شخصی: در بیمارستان، پرستار از 3-4 بیمار به طور همزمان مراقبت می کند، در حالی که در صورت وجود واحد مراقبت های ویژه در منزل، پرستار مراقبت های ویژه در منزل به صورت 24 ساعته به بیمار اختصاص دارد.
  • رضایت: در ICU بیمارستان، شما ممکن است تنها یک یا دو بار در روز با معشوق خود ملاقات کنید، در حالی که در خانه همیشه می توانید در نزدیکی باشید تا شخصاً بر مراقبت از معشوق خود نظارت کنید.
  • محیط خانه: مشاهده شده است که بیماران در آسایش خانه خود سریعتر بهبود می یابند.
  • نظارت پزشک: درست مانند یک ICU بیمارستان، پرستاران ICU خانگی ما به طور مداوم با پزشکان در تماس هستند تا از مراقبت با کیفیت برای عزیزان شما اطمینان حاصل کنند.

پرستار مراقبت‌های ویژه

پرستاران مراقبت های ویژه از افرادی که به شدت بیمار هستند مراقبت می کنند. پرستار ارتباط زیادی با بیمار دارد و اغلب اولین تماس با اعضای خانواده است. پرستار در بخش مراقبت های ویژه وظیفه نظارت مداوم بر وضعیت بیمار و همچنین تشخیص کوچکترین تغییر در وضعیت بیمار را بر عهده دارد. این پرستاران بخشی جدایی ناپذیر از تیم پزشکی هستند و در چندین بخش کار می کنند.

پرستاران مراقبت های ویژه باید توانایی همکاری با سایر اعضای تیم پزشکی مانند پزشکان، مدیران بیمارستان ها، سایر درمانگران و به ویژه سایر پرستاران را داشته باشند. آنها مسئول تمام مراقبت از بیمار، از تجویز داروها تا تراکئوتومی و سایر مراقبت ها و اتصال بیمار به دستگاه تنفس مصنوعی هستند. همچنین پرستاران به طور مداوم بیماران را تحت نظر دارند تا تغییراتی را در وضعیت آنها مشاهده کنند.

وظایف آنها شامل ارزیابی، نظارت بر علائم حیاتی، مدیریت وضعیت تنفسی، تجویز داروها، انفوزیون داخل وریدی، مراقبت از کاتتر ورید مرکزی، کاتترهای Swan-Ganz (کاتترهای شریان ریوی) و نظارت بر درمان های در حال انجام است. آنها باید همیشه آماده انجام CPR و سایر تکنیک های نجات دهنده باشند.

نکته نهایی در مورد مراقبت ویژه و پشتیبانی 24 ساعته در منزل شهریار

مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و بالینی ارمغان مفتخر است با ارائه خدمات پیشگیرانه، آموزشی و درمانی در تمامی سطوح در جهت ارتقای سلامت و ارتقای سطح رفاه همشهریان عزیز گام بردارد. این مرکز با دریافت مجوزهای رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

بیمارستان مجازی ارمغان با اعزام پزشک متخصص، پرستار آموزش دیده، فیزیوتراپ مجرب و … در خدمت شما عزیزان بود. ارمغان دارای مجوز ارائه خدمات پزشکی، پرستاری و بالینی در منزل می باشد. خدمات ویژه این مرکز شامل پوشش کلیه مناطق تهران می باشد. قیمت مناسب و مقرون به صرفه؛ و صدور گواهی مراجعه به بیمه از ویزگی های بارز ارمغان است.

 

مزایای درمان در منزل نسبت به بیمارستان

شبکه اجتماعی پزشکان

هلدینگ تبلیغاتی